POZOR - důležité! Měníme banku! Od 1. 6. 2019 dochází ke změně účtu školní jídelny pro úhradu stravného.
Nové číslo je: 287836488/0300

Vyhledat

Ostatní akce
Zeměráj - květen 2018 PDF Print E-mail
Skutečný ,,zeměráj“ zažily v pondělí 25. května děti z 1.,2. a 3. třídy na školním výletě do stejnojmenného areálu poblíž Kovářova u Milevska. Přírodní stezka naboso vedla chladivým potůčkem, přes opracované klády, kamínky, šišky a další překážky. Souběžně plnili opatrní školáci i úkoly týkající se znalostí přírody – poznávali dravce podle velikosti rozpětí křídel, přiřazovali otisky tlapek a kopýtek k jednotlivým živočichům, rozeznávali byliny,.. Další zastávkou byla vesnička s prapůvodními domky z přírodních materiálů, kovářskou a hrnčířskou dílnou, pecí, obydlím pro tkalce, rybáře a další řemeslníky. Děti si vyzkoušely drcení obilí, obdivovaly jednoduché dřevěné a hliněné nádoby. Pro malé návštěvníky zde v další části vystavěli dětskou vesničku s napodobeninami nádobí a nářadí, divadélko s loutkami a obchůdek se zbožím i labyrint z dřevěných klád. Samozřejmě nás čekaly i drobné nákupy a další hry, houpačky a průlezky. Květen nám nadělil krásné počasí a domů se nikomu nechtěl
 
Den dětí- šipkovaná - červen 2018 PDF Print E-mail
Letošní Den dětí slavili školáci z I. stupně v přírodě. Starší kamarádi z 5. třídy přichystali pro ty mladší vycházkový okruh ke koupališti, kolem řeky Blanice a vlakového nádraží zpět ke škole. Trasa byla vyznačená bílými šipkami nebo fábory z barevných krepáků, cestou nás čekalo hledání psaníček. I když nám jejich nalezení někdy dalo opravdu zabrat, nakonec jsme objevili všechna a s plněním úkolů z přírodovědy i jiných jsme si také poradili. Zazpívali jsme písničky, trochu si zacvičili, až nás značky dovedly až k bonbónovému pokladu. Komu ještě zbýval do konce vyučování čas, osvěžil se v teplém dni zmrzlinou.
 
Česko-německý projekt JKC – druhé setkání – květen 2018 PDF Print E-mail

V průběhu letošního školního roku jste se na našem webu mohli dočíst o projektu přeshraniční spolupráce ČR a Bavorska „Jazykové kompetenční centrum pro němčinu a češtinu“, do kterého se naše škola zapojila již v září roku 2017. Partnery projektu jsou instituty EUREGIO Bayerischer Wald – Böhmerwald - Unterer Inn e. V. a  Goethe centrum Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, které kromě celoroční výuky češtiny v Německu a němčiny v Čechách  připravily pro účastníky dvě exkurze do partnerských zemí. V prosinci 2017 navštívily české děti Německo a prožily zde s německými dětmi den plný česko-německých her. V květnu letošního roku pak vyrazily německé děti na partnerské setkání k nám do Čech.

V dopoledních hodinách dorazil do bavorovské základní školy autobus žáků ze dvou německých škol – Freyung a Spiegelau a české školy v Šumavských Hošticích. Naši žáci hosty srdečně přivítali v tělocvičně školy. Po nezbytných úvodních slovech se rozběhl zábavný program plný česko –německých her. Největší úspěch měl tanec mazurka na písničku „Měla babka“, při kterém musely děti tvořit smíšené česko-německé páry a rychle ztratily počáteční ostych. Hravé dopoledne bylo zakončeno společným obědem ve školní jídelně.

Odpoledne pokračoval program ve výchovně vzdělávacím středisku MEVPIS ve Vodňanech, jehož zaměstnanci připravili pro účastníky setkání zajímavé přírodovědné aktivity.

Všechny děti se shodly na tom, že si společný den užily, že má smysl učit se jazyk, kterým mluví naši sousedé, a že budou ve své snaze pokračovat.
J. Vlčková

 
Finanční svoboda - ČERVEN 2018 PDF Print E-mail
Ve středu ráno jsme přišli do školy bez veškerého učiva, jelikož jsme se měli vzdělávat ve finanční gramotnosti a celý den byla tzv. „Škola hrou“. V prvním kole jsme se učili základní pojmy z finančnictví. Dozvěděli jsme se např.: co jsou akcie, úvěr, hypotéka atd. Každopádně samé dost důležité věci pro náš budoucí život. V ekonomické hře Finanční svoboda jsme se starali o peníze mladé české rodiny. Našim úkolem bylo v průběhu 30 let splnit cíle, které rodina má (např. rodinný dům nebo vysněná dovolená) a dosáhnout finanční nezávislosti. Na hře bylo zajímavé to, že věrně simulovala realitu. Používali jsme běžné produkty jako stavební spoření, životní pojištění, investování nebo hypotéky. Čelili stejným situacím jako v životě – zvýšení daní, ztráta zaměstnání nebo propady na burze. Díky hře Finanční svoboda jsme získali základy finanční a ekonomické gramotnosti, které můžeme využít v dalším našem životě.

9. třída
 
Ze slohových prací našich žáků - červen 2018 PDF Print E-mail
Hodina zeměpisu (fejeton)

V naší třídě to před hodinou vypadá jako v bitevní vřavě. Není slyšet ani vlastního slova. Musíte se krčit, aby vás nezasáhla zbloudilá kulka z nepřátelské strany. Někdy přiletí dokonce i z řad vlastních.

Když pak přijde generál z velitelského stanu a rozdá malé mapy bitevního pole, končí zábava. Máme znázornit strategické body: řeku Moravu, Pardubice, Krkonoše a Šumavu. Teď teprve začíná ten pravý boj o vlastní život.

Jak mám najít Nežárku? Když jediný žár jde z našeho generála. Nebo kde je vysočina? No, my ji máme v lednici. A co takhle Jičín nebo Svitavy? V hlavě mi svítá tak akorát Rumcajs. Od toho přemýšlení mě vyruší obrovská rána z houfnice oznamující konec bitvy o naše životy. Válka ale zdaleka nekončí, jen se přesouvá o další týden dál.

Generál zase vyhrál a my se svěšenou hlavou slibujeme, že se budeme učit víc. Ale kdo ví, jak to bude příště.

Jan Melka, 9.roč.

Přijímací zkoušky na střední školy (fejeton)

Na přijímačkách nanečisto jsme měli možnost vyzkoušet si, jak probíhají opravdové přijímací zkoušky. Říkali, že v těch opravdových budou obdobné příklady či úkoly. Omyl!

Otevřu záznamový arch a vybafne na mne příklad tohoto typu: Adam, Bedřich a Cyril závodili. Do cíle vedly tři trasy. Adam jel po trase A na koloběžce, Bedřich šel trasu B pěšky…..A teď přijde zádrhel! Cyril šel 90 metrů pěšky, poté si asi vycucal z prstu koloběžku a 150 metrů před cílem se rozhodl jít opět pěšky. Aby toho nebylo málo, k této úloze byly dány tři otázky, a ještě k tomu za šest bodů. Paní učitelka nám říkala, že matematika je o logice. V tomhle ale opravdu žádnou logiku nevidím! Jsou dvě možnosti, buď byl Cyril kouzelník, nebo sprostý zloděj! Proč by jinak tu koloběžku zahazoval před cílem? To jsem ještě nevěděl, co mě opravdu čeká.

Díky Bohu, test z matematiky byl už za mnou, ale na scénu přišla čeština. A jeden článek mi opravdu vyrazil dech! V tom blábolu se psalo o jakémsi upírovi. Byl to ikonograf s německým přízvukem, a dokonce šišlal. Byl členem podivného společenství, které nerado používalo slovo krev a rozmlouval s jakousi Sacharózou. Bylo to k smíchu, ale i k pláči. Ten blázen, který to vymyslel, dostane za to ještě zaplaceno?! Musí mít vskutku nudný život.

To CERMAT rovnou mohl zadat tento příklad: Šli dva velbloudi. Jeden zrzavej a druhej doleva. Kolik váží kilo asfaltu, když ježkovi je dvacet čtyři?

Jan Salivar, 9.roč.


 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 4 of 23

Copyright @ ZŠ Bavorov, připravil Laky&JHS